مقالات آرشیو خبر ها
از درخشش با پارما تا کاپیتانی در سن سیرو

از درخشش با پارما تا کاپیتانی در سن سیرو

زمان کی برای بوفون متوقف می شود ؟!

دیدار یکشنبه شب میلان و یوونتوس یک بازی خاص برای دروازه بان یووه بود و درخشش جیان لوییجی بوفون در 17 سالگی را یک بار دیگر در اذهان تداعی کرد.

او در سال 1995 و در بازی پارما مقابل میلانی که آن روزها در صدر بود و از مهاجمانی همچون روبرتو باجو و ژرژ وه آ بهره می برد، با عملکرد بی نظیرش تساوی بدون گل را رقم زد. بوفون یکشنبه باز هم برابر میلان قرار گرفت اما این بار با شرایط متفاوت. او کاپیتان تیمش بود و بیانکونری نیز با اعتماد به نفس بالا در صدر قرار داشت .

بسیاری از مردم نوامبر سال 95 را به یاد دارند؛ همان روزی که بوفون راه خود برای تبدیل شدن به بهترین دروازه بان تاریخ ایتالیا را آغاز کرد اما او دیگر جوان نیست و در 36 سالگی با یووه آینده اش تضمین نیست. سیلوانو مارتینا مدیر برنامه های بوفون می گوید: «در حال حاضر نمی توانم بگویم که قطعاً چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. شاید بوفون تابستان بازنشسته شود، شاید اینجا را ترک کند و شاید هم بماند. واقعاً چیزی در این باره نمی دانم.»

برخی معتقدند بوفون باید پیش از آنکه دیر شود، از دنیای فوتبال خداحافظی کند. این ادعا نیز وجود دارد که او در دیدارهای بزرگ مثل بازی فصل قبل لیگ قهرمانان برابر بایرن مونیخ دیگر عملکرد خوبی ندارد. مصدومیت های او به خصوص از ناحیه کمر تقریباً آنقدر جدی بوده که باعث شده چندین بار تا آستانه خداحافظی از فوتبال پیش برود .

با این وجود او تا جون 2015 قرارداد دارد و بدون شک هنوز کیفیت بالا بردن سومین اسکودتوی پیاپی را دارد. البته فابیو کاپلو مربی سابق رئال و یووه معتقد است که سطح رقابت های سری A نسبت به قبل افت کرده است: «یووه در ایتالیا خوب و در خارج از آن بد است. هیچ رقابتی برای آنها در لیگ وجود ندارد و بنابراین تمرینات مناسبی نیز صورت نمی گیرد.»

با استفاده از این واقعیت که یووه در خط دفاع قوی است، این تیم برای موفقیت در اروپا باید به فکر جذب بازیکنان جدید برای فصل جدید باشد. گزارش های منتشر شده نشان می دهد که مسوولان یووه به دنبال کوین تراپ دروازه بان اینتراخت هستند تا از او به عنوان یک جایگزین در بلند مدت برای بوفون بهره ببرند .

آنها همچنین می توانند از گزینه جذب دروازه بان جوان به صورت قرضی نیز استفاده کنند که اگر این مورد محقق شود، شاید ارزش های بوفون نسبت به گزینه جذب تراپ کمتر در حاشیه قرار بگیرد. بدون شک بوفون یک رهبر واقعی است و در کنار این می تواند به دروازه بانان جوان آموزش نیز بدهد .

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: